THE WEST&EAST
Bu Projeyi 2018 teklif çağrısı döneminde uyguladık. Öğretmenlerimiz Avrupa'daki çeşitli ülkelerde ihtiyaç duyulan eğitim konularında eğitim aldılar. Stratejik planımıza göre okulumuzun zayıf yönleri aşağıdaki konularla ilgiliydi:
1. Dijital çağ için yenilikçi uygulamalar
2. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi
3. Sınıf Yönetimi ve Liderlik
65 öğretmenimiz ve 1000'den fazla öğrencimiz var. Öğretmenlerimiz 25 ila 64 yaşları arasında farklı yaşlarda. Bu nedenle, farklı yaş gruplarındaki öğretmenlerin farklı öğretim, eğitim yöntemleri vardı. Bu, öğrencilerin kafasını karıştırıyor ve farklı kuralları veya yöntemleri takip etmeyi reddediyorlardı. Ayrıca on dokuz üstün yetenekli öğrencimiz vardı. Öğretmenlerimiz bu çocuklarla ilgili hiçbir eğitim almadı. Bu yüzden okulumuz bu konuda başarısız görüldü. Bir diğer sorun da öğretmenlerin düşük BT becerileriydi.
Kısacası, bu Projeyi şu amaçlarla yürüttük;
a. okulumuzu ve öğretmenlerimizin öğretim ve yabancı dil becerilerini geliştirmek ve güncellemek. Ayrıca bunu şehrimizdeki diğer okullar ve öğretmenler için de yapmak
b. Yetenekli öğrencilerle düşük eğitim başarımız gibi zayıflıklarımızı geliştirmek,
c. Avrupa okullarıyla iletişimde olmak ve işbirliği yapmak
d. Velilerimiz ve diğer paydaşlarımızla daha yakın işbirliği sağlamak
e. Akademik başarımızı ve derecelerimizi ilerletmek
AB Stratejik Çerçevesi - Eğitim ve Öğretim 2020'yi referans olarak aldık ve aşağıda listelenen hedeflerini belirledik:
1. Yaşam boyu öğrenmeyi ve hareketliliği gerçeğe dönüştürmek;
2. Eğitim ve öğretimin kalitesini ve verimliliğini artırmak;
3. Eşitliği, sosyal uyumu ve aktif vatandaşlığı teşvik etmek;
4. Girişimcilik de dahil olmak üzere yaratıcılığı ve yeniliği, eğitim ve öğretimin her seviyesinde geliştirmek.
Bu Proje sayesinde zayıflıklarımızın çoğunu geliştirdik. Çözüm için Avrupa'da kurs eğitimlerine katıldık. Aşağıda kısa tanımları bulunmaktadır:
1. "Öğretim, Öğrenme ve Sınıf Yönetiminde Yeni Girişimler"/Birleşik Krallık/21.01.2019-25.01.2019
Bu kursa 9 öğretmenle katıldık. Eğitim aldık. Frank Courtney, Andrew Camp, Louise Bonadie. Öğretim becerilerimizi geleneksel yaklaşımlardan yeni yaklaşımlara güncelledik. Motivasyon için uygun kaynaklar keşfettik. Çeşitli sınıf yönetimi stratejilerini gözlemlemek ve değerlendirmek için üç okul ziyaretine katıldık ve bunları okulumuza aktardık. İngilizce dil becerilerimizi geliştirdik. Deneyimsel Öğrenme adı verilen yeni bir yaklaşımla tanıştık. Bu, bir şehrin tüm kaynaklarını ders olarak kullanarak tüm derslere uygulanabilen bir yaklaşımdır. Öğrenmek için okulda olmaya gerek olmadığını savunur. Şehirdeki her şey bir öğrenme aracı ve yeri olabilir.
2. "Üstün Yetenekli Öğrenciler"/Portekiz/8.04.2019-14.04.2019
Bu kursa yedi öğretmenle katıldık. Lino Oil, Ana Beriamar ve ANAIS Enstitüsü ve Porto Üniversitesi'nden bazı profesörlerden eğitim aldık. Üstün yetenekli bireyleri nasıl tespit edeceğimizi ve yeteneklerini nasıl geliştireceğimizi ve onlarla sıradan sınıf veya bireysel öğrenmede nasıl ilişki kuracağımızı keşfettik. Onlarla çalışırken özellikleri ve ihtiyaçları nasıl analiz edeceğimizi ve derinleştireceğimizi öğrendik. Piaget'nin Aşama Kuramı ve Bloom Taksonomisi'ni kullanarak bazı etkinlikler ve çalışma kağıtları hazırladık. Şimdi onlara teşvik etmek ve motive etmek için bireysel öğrenme araçları sunabiliriz.
3. "Etkili bir harmanlanmış, tersine çevrilmiş ve işbirlikçi öğrenme için etkileşimli BT tabanlı, web ve dijital araçlar"/Finlandiya/25.06.2019-29.06.2019
Bu kursa dokuz öğretmenle katıldık. Sadece Alessandro Gariano'dan eğitim aldık. Etkili Harmanlanmış Öğrenme adı verilen yeni ve farklı bir öğrenme yaklaşımıyla tanıştık. Bu, işbirlikçi öğrenmenin, tersine çevrilmiş sınıfın ve Etkileşimli BT Tabanlı Öğrenmenin etkili kısımlarını içeren bir yaklaşımdır. Öncelikle bu yaklaşımların her biri üzerinde çalıştık. Ayrıca Web 2.0 araçlarının neredeyse tamamını öğrendik. Daha sonra bu araçlarla birçok ders tasarladık.
Bazı sonuçlar ve etkiler kısaca şu şekilde listelenebilir;
1. Öğretmenler, öğrenciler, okullar, veliler, devlet kurumları gibi tüm hedef gruplarımıza ulaştık.
2. Eğitim kalitemiz ve başarımız arttı
3. Akıllı, sürdürülebilir, kapsayıcı büyüme gerçekleştiren şeffaf bir 21. Avrupa Okulu olduk
4. Dijital çağ çocuklarının ihtiyaçlarını karşılayabilen bir okul olduk
5. Şehrimizdeki bazı okullarda bireysel eğitim sınıfları tasarladık
6. Okulumuzda dijital beceriler atölyesi tasarladık
Uzun vadeli faydalarından bazılarını sayarsak, Proje
a. Öğrencilerimizin uluslararası rekabet ve istihdam koşullarını iyileştirecek
b. Okulumuz tarafından uluslararası alanda iş başında eğitimler sağlanabilecek
c. Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerinin sürekli ve nitelikli hale getirilmesi
d. Öğretmenlik mesleğine ilişkin algının iyileştirilmesi ve mesleğin statüsünün güçlendirilmesi
e. Eğitim, iş, araştırma ve inovasyon sektörleri arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi
f. Avrupa'da yeni mesleklerin istihdam olanaklarını artıracak